Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 14004
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۳:۳۵ | ارسال توسط :

کشت صنعت‌های امام‌خمینی(ره) و کارون واحد سبز محیط زیست معرفی شدند

شوشترخبر| مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان – ۱۰ واحد صنعتی و خدماتی خوزستان در بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور موفق به دریافت لوح و تندیس سبز کشور شدند. در بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز، ۱۰ واحد صنعتی و خدماتی استان خوزستان موفق به […]

کشت صنعت‌های امام‌خمینی(ره) و کارون واحد سبز محیط زیست معرفی شدند

شوشترخبر| مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان – ۱۰ واحد صنعتی و خدماتی خوزستان در بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز کشور موفق به دریافت لوح و تندیس سبز کشور شدند.

در بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز، ۱۰ واحد صنعتی و خدماتی استان خوزستان موفق به کسب لوح و تندیس سبز کشوری شدند.

محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: استان خوزستان با ۱۰ واحد صنعتی و خدماتی، رتبه نخست صنایع سبز کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود : در بیست و دومین همایش واحدهای صنعتی،خدماتی و معدنی سبز (سال ۱۳۹۸ ) تعداد ۲۵ واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کردند که پس از بررسی و ارزیابی واحدها در استان خوزستان ، تعداد ۱۷ واحد صنعتی و خدماتی برای شرکت در همایش به دبیرخانه همایش (سازمان حفاظت محیط زیست) معرفی شدند که از میان آنها ۱۰ واحد انتخاب شده و لوح و تندیس سبز دریافت کردند .
او با بیان این مطلب که این واحدهای صنعتی از نظر مدیریت آلاینده‌های هوا، آب، انرژی،پسماند و آموزش و…ارزیابی می‌شوند ، افزود: این واحدها ابتدا توسط کارشناسان استانی و سپس در کارگروه ملی بررسی شده‌اند.
اشرفی هدف از انتخاب صنایع سبز را تشویق صاحبان صنعت برای رعایت شاخص‌های محیط زیستی دانست.
در بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز که با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست و دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در سالن همایش سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد ، ۶۵ واحد صنعتی ، خدماتی و معدنی ( ۴۶ واحد صنعتی ، ۱۸ واحد خدماتی و ۱ واحد معدنی) به عنوان واحدهای سبز در سطح ملی انتخاب شدند که از میان ۵ واحد به عنوان صنعتی برگزیده سبز و ۴ واحد به عنوان خدماتی برگزیده انتخاب شدند.
از استان خوزستان شرکت پتروشیمی مارون به عنوان صنعت سبز برگزیده کشوری معرفی شد و پتروشیمی فن آوران ، پتروشیمی لاله ، پتروشیمی امیر کبیر ، شرکت فولاد اکسین خوزستان ، شرکت سیمان بهبهان ، شرکت سیمان خوزستان ، کارخانه شکر شرکت کشت و صنعت امام خمینی ، کارخانه شکر کشت و صنعت کارون به عنوان واحدهای صنعتی سبز و شرکت نفت پاسارگاد واحد ماهشهر به عنوان واحد خدماتی سبز معرفی شدند.

نویسنده : سردبیر |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.