Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 12752
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۵:۵۹ | ارسال توسط :

سوت لرزان قطار در ایستگاه سوت و کور شوشتر

مریم پیروزمند- شوشترنامه| همین دو سال پیش بود، تابستان ۹۶ که نماینده مردم شوشتر و گتوند با حضوری همه‌جانبه در ایستگاه راه آهن شوشتر از قطار متوقف در ایستگاه بازدید کرد و افتخار آمیز بر پله‌های قطار ایستاد و عکس یادگاری گرفت و در مصاحبه‌ای با کانال تلگرام دفتر خودش که این روزها تغییر نام […]

سوت لرزان قطار در ایستگاه سوت و کور شوشتر

مریم پیروزمند- شوشترنامه| همین دو سال پیش بود، تابستان ۹۶ که نماینده مردم شوشتر و گتوند با حضوری همه‌جانبه در ایستگاه راه آهن شوشتر از قطار متوقف در ایستگاه بازدید کرد و افتخار آمیز بر پله‌های قطار ایستاد و عکس یادگاری گرفت و در مصاحبه‌ای با کانال تلگرام دفتر خودش که این روزها تغییر نام داده است به عنوان «هواداران سهراب گیلانی» ابراز داشت که دیگر قطار مرتب به شوشتر می‌آید و مردم می توانند استفاده کنند.

نماینده محبوب شوشتر و گتوند در این مصاحبه گفته بود که این آمدن قطار به شوشتر از ثمرات راه اندازی سنی‌دوار است که توسط ایشان پیگیری، راه اندازی و بهره برداری شده است و دیگر شاهد حضور قطارهای متعدد در این ایستگاه بر اساس نظمی که اعلام می شود هستیم.

سوت لرزان قطار در ایستگاه سوت و کور شوشتر

این اخبار خوشحال کننده که معلوم نبود از چه منبعی به نماینده شوشتر و گتوند رسیده است، باعث شادی و رضایت مردم شد، البته تا مدتی که «سوت ناکوک قطار» در «ایستگاه سوت و کور شوشتر» به گوش می رسید، شادی مردم دیری نپایید که در پاییز همان سال بار دیگر قطار برای آمدن به شوشتر شروطی گذاشت، شرط‌هایش عملی نشد و دیگر نیامد.

نه خبری از عکس یادگاری پرافتخار بر پله‌های قطار بود و نه کسی حتی پاسخ مردم را می داد، کوتاهی در این زمینه تاجایی پیش رفت که شرکت رجا در بلیط‌های منتهی به شوشتر درج کرد که «از ایستگاه شوشتر به اندیمشک مسافر با اتوبوس جابجا می شود» آنجا بود که مشخص شد وجود سینی دوار چه تاثیراتی عمیق بر حمل و نقل ریلی شوشتر گذاشته است تاثیراتی عمیق‌تر از این که «بلیط قطار بخری و با اتوبوس بروی»؟

در هفته‌های گذشته بار دیگر نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی تذکر داده است که قطار به شوشتر نمی‌آید، بار دیگر قرار است نمایشی بی‌مزه برای مردم راه انداخته شود و بعد از مدتی کاسه و کوزه را جمع و به بهانه نداشتن صرفه اقتصادی قطار تردد مشروط و سپس کلا ملغی شود، بله بر اساس اخبار رسیده به شوشترنامه قرار است در روزهای آینده بار دیگر از طرف شرکت قطار رجا به عاملیت شرکت «مهتاب سیرجم» قطار به شوشتر بیاید، نخست اینکه بهتر است بدانیم که مشکل اساسی این قطار در شوشتر حل شده است، یعنی هنوز مشکل صندلی‌های خالی این ایستگاه پابرجاست.

وقتی صندلی‌ها خالی و قطار با ظرفیت خالی مواجه باشد امکان ندارد که امیدی به برقراری دائمی قطار داشت زیرا نداشتن صرفه اقتصادی برای شرکت راه آهن باعث می شود دیر یا زود قطار بار سفر بربندد و ایستگاه شوشتر را از لیست انتهای خط خود قلم بگیرد.

مشکل راه آهن شوشتر به این سادگی‌ها حل نمی‌شود، نمی توان با تذکر و سئوال و… مشکل راه آهن شوشتر را حل کرد، این مسئله تدبیر می‌خواهد؛ بارها در این زمینه اعلام شده است که شرکت‌های اقتصاد و تولیدی نیمه‌جان حاشیه شوشتر که در این شرایط بد اقتصادی در حال فعالیت هستند باید مکلف شوند تا ارسال محصولات خود را به سایر نقاط کشور از مبدا شوشتر با قطار انجام دهند، این مسئله می تواند پای قطار باری را به شوشتر باز کند و در حاشیه قطار باری می‌توان واگن‌های مسافری را نیز به کشنده وصل کرد، اتفاقی که در اکثر نقاط کشور می‌افتد.

بی‌تدبیری در حوزه حمل و نقل، بی‌توجهی در امور مهمی مانند راه‌آهن می تواند در سال‌های آینده شوشتر را به گوشه‌ای سوت و کور براند، کاری که امروز باید پیگیری می‌شد و در جنجال‌های بی‌خودی تبلیغاتی گم شد. بسیاری تلاش دارند تا همین مُسکن موقت حضور قطار در شوشتر را به اوج آمال مردم گره بزنند، در این مقوله نیز بهتر است واقع بین و قدری عمیق‌تر فکر کنیم، اوج آمال مردم شوشتر در راه‌آهن چه بود؟ الان چه حاصل شده است؟

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.