Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 13184
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۴:۳۴ | ارسال توسط :

حمل و نقل عمومی | سامان‌دهی تاکسی‌های شهری و نظارت دقیق بر حمل و نقل عمومی شوشتر

 اختصاصی شوشترنامه | مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری شوشتر از سامان‌دهی تاکسی‌های شهری و نظارت دقیق بر حمل و نقل درون و برون شهری خبر داد و گفت: نظارت‌ها دقیق و بازدارنده است. علیرضا تقی‌پور پس از جلسه کمیته انضباطی سازمان حمل و نقل شهرداری شوشتر در گفت‌وگویی اختصاصی با شوشترنامه اظهار داشت: خط […]

حمل و نقل عمومی | سامان‌دهی تاکسی‌های شهری و نظارت دقیق بر حمل و نقل عمومی شوشتر

 اختصاصی شوشترنامه | مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری شوشتر از سامان‌دهی تاکسی‌های شهری و نظارت دقیق بر حمل و نقل درون و برون شهری خبر داد و گفت: نظارت‌ها دقیق و بازدارنده است.

علیرضا تقی‌پور پس از جلسه کمیته انضباطی سازمان حمل و نقل شهرداری شوشتر در گفت‌وگویی اختصاصی با شوشترنامه اظهار داشت: خط قرمز در کمیته انضباطی سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری شوشتر حفظ حرمت مردم، پایبندی به نرخ‌نامه مصوب و حفظ حریم و شأن رانندگان است که در این جلسات به این سه مهم توجه ویژه می‌شود.

وی به برگزاری مرتب و منظم این کمیته تاکید کرد و افزود: شکایات مردمی به صورت مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با شماره ۳۶۲۲۲۸۳۱۰-۰۶۱ به سازمان ارسال می‌شود و ماهانه یکبار این کمیته برای بررسی شکایت‌ها، مواجهه و صدور حکم برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری شوشتر افزود: برگزاری این کمیته تاثیر بسیار زیادی بر رفتار رانندگان، بهبود شرایط و آموزش فعالان در عرصه حمل و نقل عمومی داشته است.

وی به جلسه برگزارشده نیز اشاره کرد و گفت: ۱۲ پرونده در این جلسه از کمیته مطرح‌شده است، چهار شاکی خانم و یک شاکی آقا بود و مابقی شکایت‌ها، شکایت تاکسی‌داران از یکدیگر بوده است که بررسی و در برخی موارد منجر به صلح و سازی و در برخی موارد نیز صدور حکم انجام شد.

وی به نظارت‌ها بر نرخ کرایه پس از اصلاح قیمت بنزین اشاره کرد و افزود: می‌توان ادعا کرد که در شهرستان شوشتر کمترین مشکل را در استان خوزستان داشتیم، نظارت‌ها دقیق و البته تاکسی‌داران شوشتر نیز همکاری بسیار زیادی داشتند و در این زمینه تخلفی ثبت‌نشده است.

تقی‌پور عنوان کرد: برخورد با مسافربرهای شخصی نیز در دستور کار است که از ابتدای سال تاکنون ۲۴۱ مورد برخورد با مسافربرهای شخصی انجام شده است.

وی به سامان‌دهی سرویس مدارس در شهرستان شوشتر اشاره کرد و افزود: در شوشتر ۲۰ شرکت سرویس مدارس به ثبت رسیده است، از این تعداد ۱۱ شرکت تائید نهایی شده و مجاز به فعالیت هستند.

وی به سرویس‌های مدارس ثبت‌نام‌شده در سامانه سپند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۲۲ سرویس مدارس در این سامانه ثبت‌شده است، از این تعداد ۲۸۲ سرویس به تائید نهایی تاکسیرانی رسیده است، ۸۳ مورد نیازمند بررسی هستند، ۱۵۷ مورد نیز رد نهایی شده‌اند.

تقی‌پور به سامان‌دهی تاکسی‌های شوشتر اشاره کرد و افزود: پس از مکاتبات و اخذ مجوزهایی از وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانان کشور تعدادی از تاکسی‌ها به شهرهای مجاور فرستاده شده‌اند، از این میان از ۵۹۳ تاکسی موجود در شوشتر پنج دستگاه تاکسی به شهر گوریه، ۳ دستگاه به شهر شرافت، ۱۵ دستگاه به شهر سرداران فرستاده شده‌اند که حمل و نقل مسافر را بین شهر شوشتر و این شهرها بر عهده‌دارند و اجازه حمل مسافر درون شوشتر را ندارند.

وی افزود: با تلاش زیاد تاکنون شش تاکسی را نیز بدون جایگزین برای اسقاط تحویل داده‌ایم و در این صورت تنها مالک تاکسی هزینه اسقاط را دریافت می‌کند و خودرویی به ناوگان تاکسیرانی شوشتر افزوده نمی‌شود.

| منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.