Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 16949
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ | ارسال توسط :

حفظ وحدت و شان شورا توسط اعضا و عدم ورود به فرآیند تائید و صدور حکم شهردار

شوشترخبر| نماینده مردم شوشتر و گتوند به دعوت رئیس شورای اسلامی در صحن علنی شورای اسلامی حاضر و پای صحبت های اعضای شورای اسلامی نشست؛ این جلسه سه ساعت به طول انجامید. به گزارش اختصاصی شوشترخبر، سهراب گیلانی در این جلسه اظهار داشت: من به این جلسه دعوت شده‌ام و هر گاه شورای شهر از […]

حفظ وحدت و شان شورا توسط اعضا و عدم ورود به فرآیند تائید و صدور حکم شهردار

شوشترخبر| نماینده مردم شوشتر و گتوند به دعوت رئیس شورای اسلامی در صحن علنی شورای اسلامی حاضر و پای صحبت های اعضای شورای اسلامی نشست؛ این جلسه سه ساعت به طول انجامید.

به گزارش اختصاصی شوشترخبر، سهراب گیلانی در این جلسه اظهار داشت: من به این جلسه دعوت شده‌ام و هر گاه شورای شهر از من برای امور کمک خواسته است مانند عضوی در کنار شورای شهر بوده‌ام، اول باید مشخص شود خواست شورا چیست؟ البته در این بین حفظ وحدت در شورای اسلامی شهر بسیار اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به یک برداشت عادلانه باید عملکردها را در بازه زمانی صحیح مقایسه کرد، مثلا کشتی‌گیری کشتی آزاد در زون مشخص و شرایط مشخص با هم کشتی بگیرند و بعد می‌تواند آنها را مقایسه کرد؛ مثلا یک سال اول شورای اسلامی شهر دور پنجم با یکسال اول شورای ششم مقایسه کرد، از نظر من شما موفق‌تر بوده‌اید و خیلی خوب کار کرده‌اید و من هم حمایت می‌کنم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: گواهی می‌دهم و قسم می‌خورم که اعضای شورای اسلامی شهر شوشتر مومن، متدین، توانمند و متعهد هستند و حتی یک لکه مخدوش در سوابق آنها وجود ندارد و گواهی می‌دهم که جناب حافظی عضو با سابقه شورای اسلامی شهر شوشتر در ادوار شورای شهر فردی با سابقه درخشان بوده و کسی از ایشان بدی به خاطر ندارد.

*وحدت در شورای شهر خیلی مهم است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در شورای اسلامی وحدت بسیار مهم است، معتقدم در این بین آیین نامه شورای شهر می‌تواند وحدت آفرین باشد.

وی تاکید کرد: در شورای اسلامی شهر باید همه به آیین نامه پایبند باشند، نباید کسی ۴۰ دقیقه از هر دری سخن بگوید و کسی هم تنها پنج دقیقه وقت داشته باشد، باید در بحث، در قید زمان و … مباحث شورای اسلامی شهر دسته بندی شود و این مهم وظیفه آیین نامه شورای اسلامی شهر است و همه باید به این مهم پایبند باشند.

وی عنوان کرد: اگر موضوعی به بحث گذاشته شد و رای آورد مخالف باید از موضوع دفاع کند چون رای اکثریت شورای اسلامی شهر را در پی داشته است.

*شانیت شورای شهر حفظ شود

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در سخنان برخی اعضای شورای اسلامی شهر به این مهم تاکید شد که برخی اعضای شورای شهر شان شورا را حفظ نمی‌کنند، به عضوی که شان را حفط نمی کند در جلسه‌ای خصوصی تذکر دهید، در صورتی که تکرار شد می‌توان از مسیرهای دیگری پیگیر شد.

گیلانی عنوان کرد: خودتان باید کاری کنید که شان شورا حفظ شود، گاهی وقت ها هم شما شرایطی فراهم می‌کنید که دیگران شان شورا را زیر سوال ببرند این مسائل را مورد توجه قرار دهید.

وی بدون عنوان نام شورای شهر شهرهای شوشتر و گتوند افزود: در همین شوشتر و گتوند شوراهایی وجود دارد که برای جلسات استانی که خود ترتیب داده‌اند من را دعوت می‌کنند، جلسات با مدیران کل، استاندار و حتی معاونان وزیر و… پس دست شورای شهر بسته نیست شما نخواسته‌اید چنین باشد در همین دوره یک شورای شهر با رئیس مجلس جلسه تشکیل داد و من را دعوت کردند و من هم حاضر شدم.

*به موضوع شهردار ورود نمی‌کنم

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر از من می‌خواهند که در انتخاب شهردار و صدور حکم وی ورود کنم، ادر این جلسه عنوان کنم که من در جریان انتخاب شهردار نه مطلع بودم، نه مشورت دادم، نه در جریان انتخاب بودم و نه الان هم ورود می‌کنم.

گیلانی خاطر نشان کرد: پس از تائید حکم شهردار توسط نهادهای ذی‌ربط اگر شهردارتان کمکی خواست و درخواست کرد مانند سایر مسئولان شهرستان‌های شوشتر و گتوند در کنارش خواهم بود.

وی گفت: در گتوند هم همینطور طور بوده است، پس از انتخاب و صدور حکم جلسه ای ترتیب داده شد و درخواست شد که کمک کنیم و در کنارشان هستیم.

*در قبال منظر شهری حساس باشید

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: منظر شهر متعلق به شورای شهر و شهرداری است، باید در قبال آن حساس باشید.

وی خاطر نشان کرد: قانون این مسئولیت را برعهده شما گذاشته است، نگاهی به المان نصب شده روی زیرگذر بیاندازید، واقعا در شب نمای نامناسب دارد، نگاهی به میدان ۱۷ شهریور و خیابان شریعتی تا آبشارها بیاندازید واقعا نازیبایی موج می‌زند شما برای اصلاح در این محئر ها چه کرده‌اید؟ حال نگاه به درقاپی کنید، واقعا چقدر زیبا و چقدر زیبایی را به منطقه داده است.

گیلانی درباره اعتبارات آلایندگی که به شهرداری‌ها اختصاص یافته است، گفت: حتما حقوق بدهید و بدهی‌های معوق حقوق‌های کارکنان را صفر کنید، خیابان‌ها را آسفالت کرده و فضای سبز برای مردم ایجاد کنید تا نشاط در سطح شهر بیشتر و بیشتر شود.

*کارهای انجام شده با تبلیغ کنید

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی کار کرده‌اید ولی اصلا نمودی در بین مردم ندارد، چرا کارهایی که انجام داده‌اید را به مردم نمی‌گویید؟

گیلانی عنوان کرد: بهترین کارها با تبلیغ نکردن و اطلاع‌رسانی نکردن در گمنامی و بی‌اطلاعی مردم مدفون خواهد شد، رویه خود را در این بین تغییر دهید.

*از الان به فکر نوروز باشید

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله‌ای که همیشه مغفول می‌ماند نوروز است، همیشه با تاخیر ستاد نوروز برگزار می‌شود و وقت برای پیگیری‌های اصولی و اساسی از دست رفته است پس مجبور به انجام امور موقتی هستیم.

گیلانی افزود: از همین الان برای نوروز پرشور امسال که دیگر خبری از کرونا نیست برنامه‌ریزی کنید، امسال شوشتر یا اول و یا دوم از نظر تعداد گردشگر است برای هجوم گردشگران به شوشتر برنامه ریزی کنید.

وی تاکید کرد: برای سازه های آبی شوشتر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته‌ایم و واقعا مدیر کل میراث فرهنگی در حوزه شوشتر وقت می‌گذارد و کار می‌کند که واقعا جای تقدیر دارد.

وی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهر گفت: شورای شهر و شهرداری در این زمینه مسئول است و باید پاسخگو باشد، نسبت به مسئولیت موجود پیگیری‌های خود را شکل دهد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.