Monday, 22 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 14 شوال 1445
شناسه خبر : 14511
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ | ارسال توسط :

کسانی که از سفر برگشته اند حداقل تا ۵ روز نه مهمان شوند نه میزبان

شوشترخبر| معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در توصیه های بهداشتی به همشهریان گفت: مسافرین بازگشته از سفر تا ۵ روز آینده در هیچ دورهمی حضور نداشته باشند. دکتر نایب فدایی افزود: همشهریانی که مسافرت رفته بودند تا ۵ روز آینده ممکن است ناقل ویروس جهش یافته بوده و علایمی از بیماری نداشته باشند، خواهشمندیم […]

کسانی که از سفر برگشته اند حداقل تا ۵ روز نه مهمان شوند نه میزبان

شوشترخبر| معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در توصیه های بهداشتی به همشهریان گفت: مسافرین بازگشته از سفر تا ۵ روز آینده در هیچ دورهمی حضور نداشته باشند.

دکتر نایب فدایی افزود: همشهریانی که مسافرت رفته بودند تا ۵ روز آینده ممکن است ناقل ویروس جهش یافته بوده و علایمی از بیماری نداشته باشند، خواهشمندیم این افراد نه خانه اقوام بروند و نه مردم، مسافران از سفر بازگشته را به عنوان مهمان بپذیرند.

وی افزود: در حال حاضر اکثر شهرهای ایران در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و سفر و تجمعات و دورهمی ها یکی از علت های اصلی شیوع گسترده بیماری در کشور بوده است.

دکترفدایی همچنین تصریح کرد: با مسافرین بازگشته از سفر هیچ دورهمی نداشته باشید. حتی اگر در روستا بودند و مدعی بودند کسی با ما مواجه نداشته، باز هم دور همی نداشته باشید و تا مشاهده کردید فردی علائم دارد از او دور بمانید و اگر گفت حساسیت فصلی است و غیره باز هم رعایت کنید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوشتر اظهار کرد: تقاضا داریم در محل کار و مکان های عمومی فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک را رعایت کنید. مکان های سربسته یکی از عوامل انتشار بیماری است لذا در محل کار خود پنجره ها را باز نگه دارید. لازم است همشهریان با مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی حتی خفیف به پزشک و یا درمانگاه کرونا مراجعه کنند.

وی همچنین عنوان کرد: از نکات مهم این است که بیش از پیش مراقب سالمندان، افراد با بیماری زمینه ای و کودکان باشیم. سرعت انتقال ویروس جهش یافته بسیار بالا و علائم با شدت بیشتر بروز پیدا می کنند بنابراین کاهش حساسیت ها، عادی انگاری بیماری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت شهرستان را در حالت ناپایدارتری قرار می دهد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.