Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 15391
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ | ارسال توسط :

واقعیت‌های علمی درباره واکسن کرونا که باید بدانید

شوشترخبر| مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شوشتر برخی واقعیت‌های علمی درباره واکسن کرونا را تشریح کرد. اندیشمند گفت: در شرایط کنونی اهمیت لزوم واکسیناسیون کویید۱۹ بر کسی پوشیده نیست، پس از گذشت قریب به ۲ سال از شیوع اپیدمی کرونا متاسفانه کمتر کسی یافت می شود که یکی از اعضای خانواده، بستگان، دوستان […]

واقعیت‌های علمی درباره واکسن کرونا که باید بدانید

شوشترخبر| مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شوشتر برخی واقعیت‌های علمی درباره واکسن کرونا را تشریح کرد.

اندیشمند گفت: در شرایط کنونی اهمیت لزوم واکسیناسیون کویید۱۹ بر کسی پوشیده نیست، پس از گذشت قریب به ۲ سال از شیوع اپیدمی کرونا متاسفانه کمتر کسی یافت می شود که یکی از اعضای خانواده، بستگان، دوستان و آشنایان خود را در اثر این ویروس منحوس از دست نداده باشد. در حال حاضر مهم ترین صلاح همه ی ما جهت شکست زنجیره ی انتقال این ویروس، واکسیناسیون حداکثری و گسترده ی آحاد جامعه است.

وی افزود: کلیه‌ی واکسن های کویید۱۹ موجود در ایران چه انواع وارداتی و چه انواع تولید داخل از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت مجوز مصرف گرفته و استفاده از آن ها به طور قابل توجهی ریسک ابتلا به نوع شدید بیماری، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش می دهد‌‌، لذا حساسیت روی نوع واکسن و امتناع از تزریق به خاطر موجود نبودن یک نوع خاص واکسن به هیچ وجه صحیح و منطقی نیست زیرا طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بهترین نوع واکسن اولین و در دسترس ترین نوع آن است.
توجه به این نکته حائز اهمیت است که بنا بر شواهد علمی، واکسیناسیون به هیچ عنوان منجر به بروز بیماری نمی شود.

اندیشمند تصریح کرد: در خصوص عوارض واکسن باید عنوان کرد که احتمال بروز عوارض خفیف نظیر تب، بی حالی، درد و تورم محل تزریق وجود دارد که زودگذر بوده و هیچ گونه جای نگرانی ندارد.

وی همچنین ادامه داد: این تصور که ریسک ابتلا به بیماری پس از تزریق واکسن صفر می شود کاملا اشتباه است! زیرا واکسیناسیون احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری که منجر به بستری شدن و مرگ و میر می شود را به شدت کاهش می دهد.

این داروساز در پایان عنوان کرد: بر اساس مستندات علمی موجود، افراد دارای سابقه ی حساسیت به غذاها، داروها نظیر پنی سیلین، سایر آنتی بیوتیک ها و واکسن های غیر کویید ۱۹ و نیز مبتلایان به آلرژی های فصلی، آسم و کهیر مزمن به هیچ عنوان منعی جهت تزریق واکسن کرونا ندارند و این افراد می توانند همانند سایرین، بدون هیچ گونه نگرانی واکسن کرونا را تزریق نموده و از مزایای آن بهره مند شوند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.