Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 13433
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ | ارسال توسط :

نخستین بیمار کرونا در شوشتر دوم اسفند شناسایی شد/ ۴۵ بیمار در بیمارستان بستری داریم/ هنوز پاسخ ۲۴۵ تست به دستمان نرسیده است/ مردم رعایت کنند؛ علوم پزشکی با تام توان پای کار است

شوشترنامه| سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در مرحله تهاجمی‌تری برای مقابله با بیماری کرونا هستیم و خوزستان و شوشتر در شرایط کنونی در پیک بیماری قرار دارند.

نخستین بیمار کرونا در شوشتر دوم اسفند شناسایی شد/ ۴۵ بیمار در بیمارستان بستری داریم/ هنوز پاسخ ۲۴۵ تست به دستمان نرسیده است/ مردم رعایت کنند؛ علوم پزشکی با تام توان پای کار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه| دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگویی که با رادیو سلامت انجام شد اظهار داشت: در شوشتر نخستین بیمار مثبت کرونا در روز دوم اسفندماه شناسایی‌شده است، این بیمار با علائم مثبت شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در مقابله با بیماری کرونا ۹۰ تخت در بیمارستان خاتم‌الانبیا برای بیماران در نظر گرفته شد و هفت تخت ICU نیز برای بیماران بدحال در نظر گرفتیم.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی ۴۵ بیمار در بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر بستری هستند و این بیماران تحت درمان و رسیدگی کادر بیمارستان هستند.

کلانتر خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۲۴ مورد قطعی کرونا در شوشتر شناسایی‌شده است که از این تعداد ۲۸۳ نفر باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی به شمار بیماران سرپایی نیز اشاره کرد و گفت: شمار بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان تاکنون به رقم ۴۶۸ نفر می‌رسد، دراین‌بین باید از همکارانم در بخش درمان تشکر کنم، در معاونت بهداشت نیز تاکنون ۱۵ تیم واکنش سریع تشکیل‌شده است که به کار بیماریابی می‌پردازند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در دور نخست غربالگری ۹۸ درصد جامعه هدف و در مرحله دوم ۹۷ درصد جمعیت هدف یعنی افراد ۱۵ سال به بالا غربالگری شده‌اند.

وی به نوع مواجهه با بیماری اشاره کرد و افزود: در ابتدا برخورد با بیماری در کشور تدافعی بود، ولی از ابتدای اردیبهشت ماه این روند تهاجمی‌تر شده است و با افزایش شمار تست‌های سرپایی به دنبال نقالان بی علامت هستیم.

کلانتر تاکید کرد: از هفت اردیبهشت ماه تاکنون ۶۳۹ تست در مراکز سرپایی شهرستان شوشتر گرفته‌شده است، جواب ۳۹۴ تست رسیده که از این پاسخ‌ها ۱۴۴ مورد مثبت بوده است یعنی معادل ۳۶٫۵ درصد.

وی به شرایط بیماران اشاره کرد و گفت: سن بیماران کمتر شده است، پیگیر هستیم تا گروه‌های خطر به این بیماری درگیر نشوند و به این دلیل از اطرافیان بیماران و افرادی که با بیماران در تماس بوده‌اند تست می‌گیریم.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخورد با این بیماری نیاز به همکاری همه داشت و دارد، در شوشتر از نخستین روزها همه مسئولان پای کار بودند، در ادامه نیاز داریم که اصناف که تاکنون همکاری بسیار خوبی داشته است، مسئولان، گروه‌های جهادی و… همچنان همراهی کنند تا این ویروس از بین برود.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.