Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 15758
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 30 دسامبر 2021 - 7:49 | ارسال توسط :

معرفی متخلفان قرارداد خرید نخل به مراجع قانونی

شوشترخبر| رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و برای احقاق حق شهرداری متخلفان قرارداد خرید ۱۶۰ نفر نخل به مراجع قانونی معرفی شدند

معرفی متخلفان قرارداد خرید نخل به مراجع قانونی

شوشترخبر| رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و برای احقاق حق شهرداری متخلفان قرارداد خرید ۱۶۰ نفر نخل به مراجع قانونی معرفی شدند

محمدحسین پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال گذشته در شهرداری شوشتر از طریق خرد کردن معامله طی دو فاکتور اقدام به خرید ۱۶۰ نفر نخل به ازای نفری چهار و نیم میلیون تومان شد و پس از آن یک قرارداد تعمیر و نگهداری با پیمانکار برای حفاظت از نخل‌ها منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این قرارداد در صورت وارد شدن آسیب به نخل، هزینه آن باید از مبلغ قرارداد کسر می‌شد، اما متأسفانه به علت اینکه شهرداری هیچ پرداختی به پیمانکار نداشته است، پیمانکار نیز تعهدات خود در قرارداد را اجرا نمی‌کند و در نتیجه اکثریت نخل‌ها به مرور خشک شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر ادامه داد: از آنجایی که خرید نخل‌ها به صورت فاکتوری نه بر اساس قرارداد متوسطه و یا کلان بوده، تعهدی برای حفاظت بر عهده فروشنده نیست و طبق قرارداد تعمیر و نگهداری، شهرداری باید هزینه نگهداری را به پیمانکار پرداخت می‌کرد.

وی تاکید کرد: وقتی خرید و فروش به صورت فاکتوری بوده، نمی‌توانیم از فروشنده خسارتی دریافت کنیم و این در حالی است که طبق منطق و اصول خرید باید به صورت قرارداد در سطح متوسط انجام می‌شد و تعهداتی بر عهده فروشنده قرار می‌گرفت به گونه‌ای که تا مدتی تعمیر و نگهداری از نخل‌ها بر عهده فروشنده باشد و پس از یک دوره قرارداد تعمیر و نگهداری منعقد شود.

پورمحمدی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده و اینکه این پول از بیت‌المال هزینه شده است، برای رسیدگی و پیگیری ماجرا، پرونده از طریق واحد حقوقی به دادگستری ارسال شد تا پیمانکار و افراد ذی‌ربط در شهرداری پاسخگوی اقدام خود باشند.

وی تصریح کرد: پیگیری از طریق مراجع قانونی در حال انجام است چرا که طبق مبلغ هزینه شده یعنی ۷۶۰ میلیون تومان باید بر اساس معاملات متوسط و از طریق استعلام و رقابت نخل‌ها خریداری می‌شد و این امکان وجود داد که با هزینه‌ای کمتر تهیه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: این معامله از اساس مشکل داشته است زیرا باید از طریق معاملات متوسط انجام می‌شد و در ادامه در قرارداد ذکر می‌شد که پس از یک دوره یک الی دو ساله قرارداد تعمیر و نگهداری منعقد شود، اما در این مورد از ابتدا با هزینه شهرداری قرارداد تعمیر و نگهداری بسته شده است و در این میان شهرداری متضرر شد. علی‌رغم این شرایط پیگیر جبران ضرر و زیان شهرداری هستیم.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : ایمنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.