Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 13609
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ | ارسال توسط :

مرمت خانه تاریخی رحیمی در شوشتر آغاز شد

شوشترنامه(شوشترخبر)| رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: مرمت خانه تاریخی رحیمی با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان آغاز شد.

مرمت خانه تاریخی رحیمی در شوشتر آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه(شوشترخبر)| علی محمد چهار محالی بیان کرد: این خانه از بناهای ارزشمند دوره قاجاریه است که در سال ۱۳۳۵ هجری قمری  در محله سادات شوشتر بنا شده است.

وی افزود: این خانه ارزشمند در مجاورت چند بنای تاریخی دیگر نظیر خانه‌های تاریخی کجباف ، ساداتی و مشارزاده و همچنین ساباط کجباف قرار دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد:خانه تاریخی رحیمی از آثار شناخته شده معمار نامی مرحوم حاج محمد تقی معمار باشی است که در آن از الگوهای معماری شوشتر به زیبایی هرچه تمام تر استفاده شده است.

وی گفت: هم اکنون کار مرمت در بخش شوادون و برخی اتاق‌های جنوبی در حال انجام است.

وی افزود : کار مرمت این بنا زیر نظر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شوشتر آغاز شده وه در این فصل از مرمت میراث فرهنگی حدود ۳۰۰ میلیون ریال به مالک کمک کرده است.

شهرستان شوشتر دارای حدود ۳۵۰ اثر ثبت ملی و ۱۳ سند تاریخی در فهرست میراث فرهنگی است.شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در ۸۹ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.