Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13847
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 31 اکتبر 2020 - 10:37 | ارسال توسط :

سرعت ویروس از ما جلوتر است؛ ۸۰ درصد ICU پر است

شوشترنامه| معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: سرعت ویروس از ما واقعاً بیشتر است، در بسیاری از موارد ما داریم دنبال ویروس می‌دویم و واقعاً از او عقب هستیم. به گزارش شوشترنامه، دکتر نوزر کلانترفر در نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا در شوشتر اظهار داشت: سرعت انتشار بیماری کرونا در سطح کشور افزایش […]

سرعت ویروس از ما جلوتر است؛ ۸۰ درصد ICU پر است

شوشترنامه| معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: سرعت ویروس از ما واقعاً بیشتر است، در بسیاری از موارد ما داریم دنبال ویروس می‌دویم و واقعاً از او عقب هستیم.

به گزارش شوشترنامه، دکتر نوزر کلانترفر در نشست ستاد مبارزه با بیماری کرونا در شوشتر اظهار داشت: سرعت انتشار بیماری کرونا در سطح کشور افزایش چشم‌گیری داشته است، قبلاً اتفاق می‌افتاد که یک نفر از یک خانواده بیمار می‌شد و بقیه اعضا مبتلا نمی‌شدند، الان بیماری خانوادگی و زنجیره‌ای را شاهد هستیم.

وی افزود: سرعت بالای انتشار و ابتلای مردم باعث شده که کادر درمان به دنبال ویروس بدود، این مهم برای مدیریت بیماری بسیار بد است، باید در مدیریت بیماری از ویروس جلو باشیم.

وی با درخواست کمک از همه به‌ویژه اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: باید بدانیم که زدن ماسک تا ۹۵ درصد ابتلا به بیماری را محدود می‌کند، اگر ۴ هفته همه مردم ماسک بزنند این بیماری از بین خواهد رفت، چرا واقعاً افرادی به این مهم توجه نمی‌کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر تاکید کرد: ایران در شمار کشته‌های بیماری کرونا به نسبت جمعیت رتبه نخست را دارد، باید بکوشیم تا با مدیریت بیماری و اقدامات پیش‌دستانه و قاطع در این زمینه اقداماتی جدی را در دستور کار قرار دهیم.

وی عنوان کرد: هر اقدامی که امروز انجام دهیم سه هفته دیگر نتیجه آن را خواهیم دید، هرچه امروز شاهد آن هستیم نتیجه کِشته است که سه هفته پیش کاشته‌ایم.

وی تاکید کرد: شاید امروز در آمارها اعلام کنیم تنها ۲۵ درصد تخت‌های بیمارستان خاتم‌الانبیا اشغال هستند ولی این تعداد اشغال تخت یعنی ۸۰ درصد تخت‌های ای.سی.یو که شمار بسیار معنادار و خطرناکی است.

کلانتر گفت: چرا امروز باید جوان ۳۰ ساله‌ای در بیمارستان به دلیل بیماری کرونا زیر دستگاه ونتیلاتور برود؟ آیا می‌دانید در خوش‌بینانه‌ترین شرایط بیمارانی که زیر دستگاه ونتیلاتور می‌روند ۵۰ درصد به مرگ ختم می‌شوند؟

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در همه مسائل محدودیت داریم، پرسنل، تخت، اکسیژن و… مردم باید با رعایت کردن کمک کنند تا این مسئله حل شود و مراجعان کاهش یابند.

انتهای پیام/ کد خبرنگار: ۷۲۰۰۶

نویسنده : سردبیر |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.