Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 13340
  پرینتخانه » اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱ تاریخ انتشار : 19 آوریل 2020 - 11:34 | ارسال توسط :

زندگی مسالمت آمیز در کنار کرونا

⁩حمید سالم پور، فعال اجتماعی و کنشگر اجتماعی| کرونا پدیده شناخته شده و یا ناشناخته ، ارضی و یا سماوی عصر ما است که وحشت ، ترس و البته استرس و نومیدی را برای مردم به ارمغان آورده است به طوری که قربانیان زیادی را از کشورمان و دیگر کشورهای جهان گرفته و فعلاً با […]

زندگی مسالمت آمیز در کنار کرونا

⁩حمید سالم پور، فعال اجتماعی و کنشگر اجتماعی| کرونا پدیده شناخته شده و یا ناشناخته ، ارضی و یا سماوی عصر ما است که وحشت ، ترس و البته استرس و نومیدی را برای مردم به ارمغان آورده است به طوری که قربانیان زیادی را از کشورمان و دیگر کشورهای جهان گرفته و فعلاً با قدرت به پیش می رود و می توان از آن به عنوان خطرناک ترین رویداد چند دهه اخیر یاد کرد که تاکنون درمانی جهت مقابله با گسترش و نفوذ بیش از پیش آن جز توصیه های متخصصان و کارشناسان ارائه نشده است. 

 به گزارش شوشترنامه| این ویروس هر کسی را می تواند مورد هجوم قرار دهد بنابراین هیچکس از آن در امان نیست . در میان قربانیانش مرد ، زن ، کودک ، پیر ، فقیر ، غنی ، رئیس ، مرئوس و ….. مشاهده می شود . برای در امان ماندن از این ویروس ویرانگر بیش از نیمی از ساکنان کره خاکی گزینه ای بهتر از خانه نشینی اختیاری و یا اجباری نیافته اند.

 در این رویداد بی سابقه علاوه بر جان انسانها ، مال آنان نیز در امان نمانده به طوری که کسب و کار بی شماری به تعطیلی کشانده شده است و اقتصاد جهان به گونه ای آسیب دیده است که کارشناسان هشدار دادند در صورت عدم کنترل این ویروس ، جهان با خطر کمبود مواد غذایی مواجه خواهد شد.

 این مقدمه را بیان کردم تا بیش از پیش به وظیفه انسانی و شرعی خود در راستای تلاش برای جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس پی برده و عمل نماییم . 

بحمدالله طبق اظهار نظر متولیان امر و با همت کادر زحمتکش درمان و همکاری مردم ، موج همه گیری کرونا در کشور در حال کاسته شدن و شیب آن رو به نزولی شدن است ، اما این موضوع به معنای پایان قصه کرونا نیست و از آنجا که احتمالاً تا ماه ها در کنار ما خواهد ماند لذا زندگی نیز باید روال دیگری به خود بگیرد .

 در برخی روزها شاهد عدم ابتلای کسی به این بیماری در شهرمان بوده ایم که بسیار مایه شور و شعف هست و البته خوشحالی ما صد چندان می شود اگر در استان و کشور نیز همین وضع حاکم گردد که البته اتفاقات خوب اینچنینی مرهون همت والای کادر پزشکی عزیز و زحمتکش و رعایت توصیه ها و نکات بهداشتی توسط مردم و البته اهتمام متولیان امر است .

 اما آنچه بیش از پیش باید به آن پرداخت ، رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم است که متأسفانه گاهی این اهتمام از طرف برخی از مردم جدی تلقی نمی شود . در صورت عدم توجه ممکن است شاهد موج دیگری از این بیماری باشیم . در صورت ادامه روند بیماری و خانه نشینی و دست از کار کشیدن مردم ، بی شک با مشکلات عدیده روحی ، اجتماعی ، اقتصادی و معیشتی مواجه خواهیم شد و به طور قطع تبعات این موضوع ، کمر جامعه را می شکند لذا ما باید سبک جدیدی از زندگی را تجربه نمائیم و در واقع مردم به زندگی مسالمت آمیز با کرونا عادت کنند که توصیه بسیاری از کارشناسان جهان مبنی بر ادامه کار و زندگی در کنار کرونا و البته با رعایت پروتکل‏های بهداشتی است .

 در پایان دست تمامی مسؤولین بویژه کادر غیرتمند پزشکی ، فرماندار جوان و توانمند و دیگر متولیان ذی ربط که در این اتفاق نادر دلسوزانه پای کار بودند را به گرمی می فشریم و از خداوند مزید توفیقاتشان را مسئلت می کینم . همچنین از خالق توانا عاجزانه طلب می کنیم با ریشه کن کردن این ویروس منحوس شور و نشاط را به خلق خود برگرداند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.