Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 17932
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ | ارسال توسط :

خوزستان رتبه دوم فراوانی تالاسمی در کشور

شوشترخبر| مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: آخرین اطلاعات نشان می‌دهد در حال حاضر۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی ماژور و سیکل سل (کم‌خونی داسی شکل) در خوزستان وجود دارد که دومین استان از نظر فراوانی تالاسمی در کشور محسوب می‌شود. مریم خوش اخلاق مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: از این تعداد ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا […]

خوزستان رتبه دوم فراوانی تالاسمی در کشور

شوشترخبر| مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: آخرین اطلاعات نشان می‌دهد در حال حاضر۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی ماژور و سیکل سل (کم‌خونی داسی شکل) در خوزستان وجود دارد که دومین استان از نظر فراوانی تالاسمی در کشور محسوب می‌شود.


مریم خوش اخلاق مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان گفت: از این تعداد ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به سیکل سل در خوزستان مراقبت می‌شوند که با درد‌های مفصلی شدیدی روبرو هستند.

او افزود: این بیماری مختص استان‌های جنوبی ازجمله خوزستان، بندرعباس و بوشهر است و بیماران نیازمند عمل‌های جراحی با هزینه‌های بالا و تعویض مفصل لگن و زانو هستند که از بضاعت آن‌ها خارج است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان ادامه‌داد: متاسفانه دفترچه بیمه آن‌ها ازحالت بیماران خاص خارج شده و با وجود تمام پیگیری‌ها از ادارات و ارگان‌ها از جمله استانداری، بنیاد امور بیماری‌های خاص و مجلس شورای اسلامی موفق به برقراری بیمه نشدیم.

خانم خوش اخلاق گفت: این بیماران برای تعویض مفصل در بخش دولتی ماه‌ها در انتظار می‌مانند، اما موجودی مفصل خالی است و بیمارستان‌های خصوصی نیزهزینه‌ای بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون ریال را دریافت می‌کنند که بیماران قادربه تامین آن نیستند.

او ادامه داد: این بیماران نیاز به حمایت اساسی از سوی سازمان‌های ذیربط دارند تا شرایط زندگی بهتری پیدا کنند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با تاکید بر اینکه آمار تالاسمی خوزستان در سه سال اخیر افزایش قابل توجهی یافته گفت: ازدواج‌های عشیره‌ای و ضعف در فرهنگسازی لازم، علت پایه افزایش آمار تالاسمی در خوزستان محسوب می‌شود که علاوه بر آن نیز، خطا‌های آزمایشگاهی مزید بر علت در افزایش این بیماران شده است.

خوش اخلاق افزود: در خوزستان برخی افراد به علت معضلات فرهنگی نوزادان با تشخیص تالاسمی را سقط نمی‌کنند.

او گفت: تولد هر کودک بیمار معضلاتی برای کودک و خانواده به دنبال دارد، چون علاوه بر مشقت‌های جسمی در پیدا کردن شغل آینده و حتی ایجاد اختلافات زناشویی موثر است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان می‌گوید: از نظر درمانی کودکان تالاسمی را دریابید، چون در صورت درمان با کیفیت به جای سربار بودن برای جامعه می‌تواند نیروی کار مفیدی باشند و در صورت درمان خوب و مصرف منظم دارو‌ها طول عمرخوبی خواهند داشت.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : صدا و سیما
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.