Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 16458
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰ | ارسال توسط :

جشن‌های بی‌سر و ته و رفتارهای دوگانه شهرداری و شورای شهر شوشتر

شوشترخبر| این روزها روند سریع، غیرقابل توجیه و رفتارهای چندگانه شهرداری و شورای اسلامی شهر شوشتر سرعتی غیرقابل فهم گرفته است، تا جایی که جشن روز محیط زیست بار دیگر با رفتارهای خارج از عرف به جشنی غیر از این روز مبدل شده است، جشن روز محیط‌زیست با محوریت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود، در حالی که این اداره یکسال است رئیس ندارد.

جشن‌های بی‌سر و ته و رفتارهای دوگانه شهرداری و شورای شهر شوشتر

شوشترخبر| این روزها روند سریع، غیرقابل توجیه و رفتارهای چندگانه شهرداری و شورای اسلامی شهر شوشتر سرعتی غیرقابل فهم گرفته است، تا جایی که جشن روز محیط زیست بار دیگر با رفتارهای خارج از عرف به جشنی غیر از این روز مبدل شده است، جشن روز محیط‌زیست با محوریت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود، در حالی که این اداره یکسال است رئیس ندارد.

شهرداری شوشتر به جای تشریح فعالیت‌های محیط‌زیستی خود در سطح شهر شوشتر اقدام به تکریم پاکبانان در جشن هفته محیط‌زیست کرده است-اقدامی که چند وقت پیش هم رخ داده بود- پاکبانانی که مانند پرسنل شهرداری حقوق عقب افتاده و پرداخت نشده باعث بروز مشکلات در معیشت‌شان شده است.

شهرداری شوشتر در حوزه محیط‌زیست اقداماتی غیرقابل دفاع دارد، در کشتارگاه شهرداری اخبار در هفته‌های گذشته جریان‌ساز شد مخصوصا این روزها که بهداشت گوشت به تب کریمه ختم می‌شود و مرگ، وضعیت این کشتارگاه تاحدی بهرنج شده است که صدای فرماندار شوشتر نیز درآمده و در جلسه هفته گذشته در این باره تذکراتی جدی داده بود.

دیگر معضل زیست محیطی شوشتر که مستقیما به شهرداری ارتباط دارد کشتار سگ‌های بلاصاحب و ولگرد توسط شهرداری شوشتر است که این ارگان به جای انجام وظیفه قانونی صغری، کبری غیرمنطقی میچیند و ابراز می‌دارد دستگاه‌ها بدهی شهرداری را بدهید تا اقدام کنم، در حالی که قانون انجام وظیفه را منوط به پرداخت بدهی نکرده است.

جالب‌تر آن است، از مسئول واحد مدیریت پسماند در جشن هفته محیط‌زیست تجلیل می‌شود واحدی که تشکیل‌شدنش، انتصاب مسئولش و… همه جای سوال دارد، مسئول این واحد مشاور رئیس شورای شهر نیز است، از طرفی دستاوردها، اقدامات این واحد هیچگاه تشریح نشده است و حیطه اختیارات این واحد به حدی تعریف شده است که مسئول این واحد همه‌کاره معاونت خدمات شهری محسوب می‌شود.

بجای اینکه بخاطر توزیع گسترده شیره زباله توسط ماشین‌های حمل زباله در سطح شهر شیره به شهرداری تذکر بدهند، مسئول مدیریت پسماند شهرداری را تجلیل می‌کنند، حال این سوال‌ها مطرح است واقعا دستاورد این واحد شهرداری-مدیریت پسماند- چیست؟ اقدامات انجام شده برای بهبود مدیریت پسماند فارغ از تشکیل یک صفحه اینستگرامی چیست؟

البته هنوز هم عزل معاونت خدمات شهری شهرداری شوشتر می‌تواند گره‌گشا باشد تا قبل از آنکه اتفاق‌های مشابه سازمان آتش‌نشانی شهرداری شوشتر برای این معاونت رخ نداده باشد، البته اگر چنین اتفاقی رخ دهد نقش برخی شورائیان در این رخ‌داد غیرقابل انکار است، نقشی که تنی‌چند از اعضای هیات رئیسه و ائتلاف متخصصین در آن ایفای نقش جدی دارند.

آیا بهتر نبود در این روز و هفته فارغ از دستاوردهای گسترده در حوزه مدیریت پسماند شهرداری مانند المان بطری آب در پارک بعثت و بنرهای اینستگرامی کم‌محتوا و بدون تحلیل صحیح درباره طرح پسماند زباله در شهر، اجرای تفکیک زباله در محلات شهر و سامان‌دهی محل دفن زباله در سطح شهر اطلاع‌رسانی می‌کردید؟

شورای شهر شوشتر بجای پرداخت به امور زیربنایی به امور دم‌دستی و سمبل‌کاری روی آورده است، اقداماتی که تنها نشان از بی‌برنامه‌گی در حوزه مدیریت شهری دارد.

شورایی که روزی سودای احداث پل علامه‌شیخ و ساحل‌سازی گسترده در شهر داشت، امروز در بی‌برنامگی دست و پا می‌زند و مجبور است برنامه‌هایی برگزار کند که بهانه تئاتر طنز و حرکات نمایشی کاراته و … مردم را پای حرف خود بنشاند، مردمی که بخاطر دستاوردهای نه‌چندان موفق-شاید هم ناموفق- چندان علاقه‌ای به شنیدن حرف‌های شورا نشینان ندارند.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-روزنامه‌نگار | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.