Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 17131
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, تیتر۲, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ | ارسال توسط :

اختراع دانش آموز شوشتری ویژه سالمندان

شوشترخبر| مدیر آموزش و پرورش شوشتر از اختراع دانش آموز شوشتری ویژه سالمندان خبر داد. باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی عابدی پور گفت: ابوالفضل جعفری دانش آموز مستعد و توانمند پایه دوازدهم رشته نرم افزار کامپیوتر هنرستان حاج احمد افشار موفق به اختراع سیستم هوشمند اطلاعات شد. ابوالفضل جعفری دانش آموز مخترع شوشتری گفت: صرفه‌جویی در […]

اختراع دانش آموز شوشتری ویژه سالمندان

شوشترخبر| مدیر آموزش و پرورش شوشتر از اختراع دانش آموز شوشتری ویژه سالمندان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی عابدی پور گفت: ابوالفضل جعفری دانش آموز مستعد و توانمند پایه دوازدهم رشته نرم افزار کامپیوتر هنرستان حاج احمد افشار موفق به اختراع سیستم هوشمند اطلاعات شد.

ابوالفضل جعفری دانش آموز مخترع شوشتری گفت: صرفه‌جویی در مواد اولیه و هزینه ساخت شناسه‌های اطلاعاتی برای شهروندان یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این اختراع است.

او می‌گوید: افراد مبتلا به آلزایمر توان حفظ اطلاعات شخصی شناسه‌ای خود را ندارند و این سیستم امکان ردیابی کودکان و سالمندان مبتلا به آلزایمر و دسترسی آسان به اطلاعات آن‌ها را با استفاده از فناوری ارتباطات میدان نزدیک و IOT (اینترنت اشیا) و نمایش تمامی شناسه‌های اطلاعاتی شهروندان کشور از طریق دسترسی ماتریسی برای اسکن و نمایش اطلاعات را دارد.

دانش آموز مخترع شوشتری
مخترع شوشتری

جعفری گفت: این امکان از طریق نمونه‌های حلقه، کارت شناسایی، ناخن مصنوعی که از الیاف نانو و با استفاده از تنگستن برای تجهیزات RFID ارتباطات میدان نزدیک که از فناوری ساخت این محصولات می‌باشد به وجود آمده است.

وقتی فردی، کاربر گم شده را می‌یابد، بعداز اسکن ناخن ماتریسی، اطلاعات عمومی فرد شامل کدپستی، شماره تماس اعضای خانواده سالمند یا کودک و آدرس نمایش داده خواهد شد و امکان استفاده از خدمات اضطراری از طریق شماره تماس خود و درج اطلاعات شخصی فرد به علاوه موقعیت مکانی خود به منظور دسترسی اعضای خانواده کاربر گم شده و ارسال آن از طریق این سیستم فراهم است.

| منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جواب
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.